Returer och reklamationer

Hur gör jag en retur?

Du har möjlighet att skicka tillbaka delar eller hela din försändelse i retur inom 14 dagar. För att returnera följ nedanstående steg:

  1. Ladda ner retursedeln här.
  2. Skriv ut denna retursedel (sida 1 och 2) och fyll i kontaktuppgifter samt returorsak.
  3. Adressen står på sidan. Klipp ut adressen och sätt fast på paketet.
  4. Returnera försändelsen och medsänd denna retursedel.
  5. Utbetalning sker efter att vi mottagit produkten, granskat och registrerat den.
Du kan skicka returen med valfritt fraktbolag och betalar själv fraktavgiften. Det är inte möjligt att returnera hygienartiklar såsom underkläder och badkläder om förseglingen är bruten.

Vad händer efter att jag har gjort en retur?

Efter att vi har mottagit din oanvända vara tar det 3-5 arbetsdagar innan återbetalningen av ditt köp syns hos er. Notera att avsändaren av återbetalningen kommer stå som Aktivators AB på erat konto. Vissa banker visar återbetalningen på den dagen då du genomförde köpet. Vid delreturnerad order återbetalas ej fraktkostnaden.

Mitt paket var trasigt när jag fick hem det- vad gör jag?

Sportlala ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund. Vid mottagande av paketet är det viktigt att kontrollera så att det inte blivit skadat under transporten. Om det skulle ha skett en skada ber vi dig I första hand anmäla detta direkt på utlämningsstället, eller kontakta våran kundtjänst på support@sportlala.se.

Hur gör jag om jag vill byta en vara?

Eftersom Sportlala tillhandahåller kampanjer som både är tids- och volymbegränsade är det i de flesta fall inte möjligt att byta varor. Om du vill veta mer om bytesrätten för en speciell vara ber vi dig kontakta kundtjänst på support@sportlala.se

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Sportlala följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid reklamationer och garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår kundservice snarast möjligt, dock senast två månader efter mottagandet av produkten. Kontakta alltid kundtjänst innan du skickar tillbaka en vara.

Vi står självklart för fraktkostnaden tillbaka vid felleveranser samt defekta varor. Bristfälliga eller transportskadade varor ersätts om möjligt med ny vara. Om vi inte kan erbjuda en likvärdig produkt, återbetalas pengarna till fullo, inklusive frakt.

Öppet köp?

Du får skicka tillbaka delar eller hela din order i retur inom 14 dagar. Du kan inte returnera hygienartiklar som underkläder och badkläder om förpackningen är bruten. Om du är osäker och undrar vad som gäller för din vara kontakta gärna kundtjänst på support@sportlala.se.