Vid beställning via webbplatsen gäller de priser som anges på webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat.
Du kan betala på sätt som anges på webbplatsen. Vid fakturabetalning eller delbetalning kan det komma att göras en kreditupplysning. Sportlala förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt samt att ändra betalsätt om det som du valt av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet eller du inte godkänns för det valda betalsättet.
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår kundservice snarast möjligt, dock alltid inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Meddelande som lämnas inom två månader efter det att du märkt felet ska alltid anses ha lämnats inom skälig tid. Om anmälan inte görs inom skälig tid, såsom anges ovan, kan Sportlala inte ta ansvar för felet.
Vi står självklart för fraktkostnaden tillbaka vid felleveranser samt defekta varor. Bristfälliga eller transportskadade varor ersätts om möjligt med ny vara. Om vi inte kan erbjuda en likvärdig produkt, återbetalas pengarna till fullo, inklusive frakt- och returkostnad.
Reklamerar du inte inom tre år från det att du har tagit emot varan, förlorar du helt rätten att åberopa felet.
Säljaren förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Vid ej godkända reklamationer tar Sportlala ut en serviceavgift på 99 kr.
Vid köp av varor på webbplatsen gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).
Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:
Genom att du accepterar dessa villkor samtycker du till att ångerrätten inte gäller för digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium.
I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätt inte gäller får du tydlig information om detta. Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva sin ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när du bryter förseglingen. Med försegling avses även teknisk plombering (exempelvis serienummer).
Om du vill ångra ett köp som gjorts via webbplatsen ska du, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till Sportlala.
Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Sportlala. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Returer ska göras till Sportlala enligt de metoder och anvisningar som anges på nedan.
Sportlala betalar snarast tillbaka beloppet som du har
betalat för varan, dock senast inom 14 dagar från och
med det datum ditt meddelande om utövande av
ångerrätten mottogs. Sportlala får dock vänta
med återbetalningen tills Sportlala tagit emot
varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka,
t.ex. genom ett inlämningskvitto. Leveranskostnader
återbetalas ej. Återbetalningen kommer att ske till
dig via det betalningsalternativ som du valde, förutsatt
att inte annat överenskommits eller att det finns
hinder för sådan återbetalning. På det belopp som ska
återbetalas har Sportlala rätt att dra av en summa
motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans
ursprungliga värde, om och i den mån sådan
värdeminskning beror på att du har hanterat varan i
större utsträckning än vad som är nödvändigt för att
fastställa dess egenskaper eller funktion.
Om den returnerade varan ej uppfyller ovannämnda krav
så kommer vi att sända tillbaka varan till dig och
debitera dig 250 kronor för frakt- och extra
hanteringskostnader.
Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande
av ångerrätten. För försändelse som inte lösts ut eller
avbeställts, utan gått i retur till Sportlala,
debiteras en avgift om för närvarande 150 kr för
att täcka våra omkostnader.
Sportlala har ofta stora rabatter på sina produkter, men erbjuder även extra rabatter genom rabattkod eller LalaCoins.
Det går inte att kombinera olika rabattkoder och det går inte att kombinera rabattkoder med LalaCoins. Det går att kombinera rabattkod eller LalaCoins med presentkort.
Eftersom Sportlala endast tillhandahåller kampanjer som både är tids- och volymbegränsade är det inte möjligt att byta varor.
Kampanjkoder återbetalas inte.
Vi vill även uppmärksamma att det i vissa fall kan ta någon bankdag från det att Sportlala gjort överföringen, innan pengarna kommer in på ditt konto.
Vi har ett fast pris på 49kr.
Den förväntade leveranstiden av varan framgår av orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella kampanjsidan.
Om ett paket inte hämtas ut inom 14 dagar från att det har anlänt på hämtningsplatsen så skickas det i regel tillbaka till SPORTLALA. Om detta beror på att du som kund har valt att inte hämta ut paketet så tillkommer en avgift på 150 SEK. Därför är det väldigt viktigt att du har angivit rätt telefonnummer och adressuppgifter så att paketet inte skickas tillbaka på grund av detta.
Varor som är tillräckligt små för att skickas som brev kommer till ditt brevinkast. Varor som är större skickas som paket till närmsta postutlämningsställe. Du blir då aviserad via SMS när ditt paket finns att hämta ut. Har du inte hämtat ut din försändelse efter 7 dagar skickar posten en brevavisering till din angivna leveransadress.
Det går bra! Kontakta vår kundservice så hjälper de dig vidare. Observera att vi debiterar en avgift på 150kr per försändelse. Detta på grund av administrativa kostnader från logistikfirman.
Åberopande av ångerrätt och reklamationer beskrivs under Köpvillkor.
Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa rekommendationer från den svenska organisationen för reklamationer inom handel, Allmänna Reklamationsnämnden.